خرید عصاره زیره دکتر زرقانی

تیم تحریریهتیم تحریریه
433 بازدید
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
زیره چیه؟
زیره‌ سبز یه گیاهیه بوته‌ای و علفی به ارتفاع حداکثر نیم متر. غیر از میوه، قسمت‌های دیگه گیاه معطره. قسمت مورداستفاده‌ اش، میوه‌های اونه که سرشار از اسانسه. این گیاه بومی مصره اما در نقاط مختلف ایران یافت می‌شه.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
زیره چیه؟

ترکیبات و خرید عصاره زیره دکتر زرقانی:

گفته می شه که مصرف به اندازه یک قاشق چایخوری زیره می تونه عملکرد بدن رو تا حد زیادی بالا ببره و نیاز روزانه شما رو به چندین ماده مغذی برآورده کنه، همچنین سرشار از مواد معدنیه، زیرا ۲ قاشق غذاخوری زیره برای افزودن طعم به غذاها کافیه. مواد مغذی مختلفی که در زیره وجود داره عبارتند از: انرژی (۳۷۵ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم)، کربوهیدرات ها (۴۴/۲۴ گرم در ۱۰۰ گرم)، پروتئین ها (۱۷/۸ گرم در ۱۰۰ گرم)، چربی (۷/۲۲ گرم در ۱۰۰ گرم)، فیبر غذایی (۵/۱۰ گرم در ۱۰۰ گرم)، نیاسین (۵۸/۴ میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، پیریدوکسین (۰/۴۳۵ میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، ریبوفلاوین (۰/۳۲ میلی گرم  در ۱۰۰ گرم)، تیامین (۰/۶۲۸ میلی گرم در۱۰۰ گرم)، ویتامین C (7/7 میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، ویتامین E 3/3 میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، ویتامین K 4/4 میکروگرم در ۱۰۰ گرم).

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
ترکیبات گیاه زیره

همچنین حاوی سدیم (۱۷۸۸ میکروگرم در ۱۰۰ گرم)، پتاسیم (۶۸ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) است. از جمله مواد معدنی حاوی کلسیم (۹۳۱ میلی گرم  در ۱۰۰ گرم)، مس (۰/۸۶۷ میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، آهن (۶۶/۶۶ میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، منیزیم (۳۶۶میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، منگنز (۳/۳ میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، فسفر (۴۹۹ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) ) و روی (۸/۴ میلی گرم در ۱۰۰ گرمه).

خواص جادویی عصاره زیره (کومینز) دکتر زرقانی:

۱ -به افرادی که از چربی های اضافه شکمشون خسته شدن این مژده را میدیم که با خوردن زیره به طور مستمر می تونن سایز شکم و کمر خودشن رو کاهش بدن ……زیره نه تنها به کاهش سریع وزن کمک می کنه بلکه با کاهش سطح چربی های مضر در خون، به صورت مثبت بر چربی بدن تأثیر می ذاره. پس اگه شما هم چربی اضافه دارین، معطل نکنین و این عصاره رو مصرف کنین تا نتیجه اش رو خودتون ببینین. برای مصرفش بهتره نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنین و از معجزه‌ اون بهره‌مند شین.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
کاهش وزن بدن با عصاره زیره
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
خرید عصاره زیره برای کاهش وزن بدن
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
مشاوره

۲- اکثر مردم وقتی به یک غذای خوشمزه می‌رسن، پرخوری رو ترجیح میدن و تمایلی ندارن خودشون رو از خوردن غذای هوس‌انگیز منع کنن اگه قراره یه وعده غذایی سنگین داشته باشین مثلاً اگه قصد دارین به رستوران یا مهمونی برین، خوردن زیره بهتون کمک میکنه تا غذا هضم بشه… زیره یکی از گیاهان بسیار مطبوع روده اس و به آنزیم های لوزالمعده  و فرآیند هضم کمک می کنه. دونه زیره حاوی تیمول و روغن های اساسیه که باعث تحریک غدد بزاقی می شه و در نتیجه هضم رو تسکین می ده. به افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارن، توصیه می شه برای هضم بهتر و کاهش نفخ، صبح زود زیره رو با معده خالی بخورن.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
هضم راحت غذا با عصاره زیره

۳- هموروئید یا بواسیر یک بیماری شایعه که خیلی ها با مشکلات اون درگیرن که در اثر یبوست های شدید و یا اسهال شدید طولانی مدت با اون مواجه میشن … اگه شما هم این مشکل رو دارین برای درمان خونگی می تونین از زیره کمک بگیرین … فوق العاده اس .. زیره منبع غنی از فیبر در رژیم غذاییه، دارای خواص ضد قارچ و ضد میکروبه. روغنهای اساسی زیره آلدئید و پیرازین موجود در اونه که به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کنه، در درمان عفونت یا زخم ها در سیستم دفع کمک می کنه و بواسیر رو تسکین می ده. برای این کار باید یک چهارم قاشق چایخوری پودر زیره رو با نوک انگشت نمک (خیلی کم) مخلوط کنین و با آب ولرم روزی یک بار بخورین.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
تسکین بواسیر با عصاره زیره

۴- دردهای قاعدگی گاهی سبب می شه بسیاری از خانم ها بستری شن  و تحت سرم درمانی قرار بگیرن. برای کاهش دردش بسیاری از افراد به قرص های مسکن پناه می برن اما اگه دوست ندارین از قرص های شیمیایی استفاده کنین و نگران عوارض ناشی از مصرف اونها هستین، بهترین توصیه برای شما استفاده از زیره اس… شک نکنین .. از دونه های زیره برای تهیه چای گیاهی برای مقابله با گرفتگی قاعدگی می تونیم استفاده کنین. خاصیت ضد اسپاسم و ضد التهابی زیره همراه با خاصیت آرامش بخشی اون باعث می شه در درمان دردهای قاعدگی بسیار مؤثر باشه.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
کاهش درد قاعدگی با عصاره زیره

۵- گیاهان دارویی و ادویه ها برای درمان عفونت های بیماریزا در طب سنتی بسیار مهم و پرکاربرده … یکی از این ادویه ها زیره اس … اسانس و عصاره زیره سبز می تونه برای درمان عفونت های باکتریایی موثر باشه. خواص ضد میکروبی زیره سبز باعث از بین رفتن باکتری های دهان می‌شه که خودش یکی از عوامل بوی بد دهان محسوب می شه. خوردن یک قاشق عصاره یا افشره زیره بعد از غذا برای از بین بردن بوی بد دهان ناشی از مصرف سیر و یا پیاز بسیار مناسبه.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
درمان عفونت های باکتریایی با عصاره زیره

۶- مصرف ۳ گرم پودر زیره در روز منجر به کاهش کلسترول کل،  LDL یا کلسترول “بد” و سطح تری گلیسیرید می شه. همچنین زنانی که پودر زیره مصرف کرده ان، سطح کلسترول HDL یا “خوب” نیز داشتن.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
کنترل کلسترول خون با عصاره زیره
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
خرید عصاره زیره برای کنترل کلسترون خون
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
مشاوره برای عصاره زیره

۷-سرطان جز یکی از شایع ترین بیماری هاس که در ایران هم متاسفانه شاید به دلیل رژیم غذایی نامناسب اخیرا زیاد شده … یکی از درمان های گیاهی میتونه زیره باشه… زیره دارای خاصیت سم زدایی و جلوگیری از شیمی درمانیه. طبق مطالعه انجام شده توسط آزمایشگاه تحقیقات سرطان آمریکا، ترکیب فعال آلدهید زیره در مهار رشد تومور موثره.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
کاهش خطر ابتلا به سرطان با عصاره زیره

۸- اگه شما هم خسته این، بدنتون ضعیفه ، سرد و استرس دارین یا سایر مشکلات بی خوابی  بد نیس بدونین زیره آرام بخشه و به یه خواب راحت کمک میکنه … روغنهای اساسی موجود در زیره از نظر طبیعت خواب آورن و دارای اثرات آرام بخش هستن و این باعث کاهش استرس و اضطراب می شه که معمولاً باعث بی خوابی می شه. علاوه بر این، زیره حاوی ملاتونین، هورمون تنظیم خواب و همچنین مقادیر قابل توجهی آهن و منیزیمه که همگی برای تنظیم فعالیت مغز و القای خواب به موقع ضروری هستن… پس اگه بی خوابی به سراغتون اومده معطل نکنین برین سراغ عصاره زیره.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
رفع کم خوابی با عصاره زیره

۹-کسانی که آسم دارن همیشه مجبورن از دستگاه تسویه هوا تو خونه و محل کارشون استفاده کنن و وسایل خونشون رو گرد گیری کنن تا آلوده نشن … اگه از این بیماری کلافه شدین و دنبال درمان گیاهی میگردین بهتون زیره رو پیشنهاد میکنم ولی بهتون بگم باید به صورت مستمر و طولانی مدت استفاده کنین و صبور باشین … خواص قدرتمند ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی زیره، اون رو به عنوان یک درمان عالی برای معالجه آسم و سرماخوردگی درآورده.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
درمان آسم با عصاره زیره

این ماده تاثیرگذار خلط رو در دستگاه های تنفسی شل می کنه و اون رو آسون تر از بین میبره. اسانس به عنوان ضد عفونی کننده عمل می کنه و به جلوگیری از عفونت ها و تقویت ایمنی بدن کمک می کنه. دیدین چقدر خوبه پس شک نکنین و استفاده کنین.

۱۰- بسیاری از ماها بر این باوریم که نمی تونیم تغییری در عملکرد مغزیمون ایجاد کنیم. به این معنا که هرکسی با توانایی هایی به دنیا می آید که تا پایان عمرش با همون میزان توانایی ها باید زندگی کنه. اما باید بدونین این طوری نیس. حافظه روهم مثل بسیاری دیگه از توانایی هامون می تونیم تقویت کنیم. عصاره خالص زیره با تنظیم سیستم عصبی، موجب افزایش عملکرد ادراکی و در نتیجه باعث افزایش هوش میشه. زیره سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، ویتامینB6، زاکزانتینه و نیاسینه که برای عملکرد صحیح مغز مفیده.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
تقویت حافظه با عصاره زیره
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
خرید عصاره زیره برای تقویت حافظه
خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
مشاوره خرید عصاره زیره برای تقویت حافظه

زیره به تقویت سلامت روان کمک کرده و حافظه رو با تغذیه سلولهای مغزی قوی تر می کنه. زیره یک ادویه غیر سمی و خوراکیه… شما هم می تونین از شر فراموشی های گاه و بیگاه خودتون خلاص شین. فقط کافیه به توصیه من گوش کنین و زیره مصرف کنین .. مطمین باشین از مصرف عصاره زیره ضرر نمی کنین.

۱۱- افرادی که از دیابت نوع ۱ یا ۲ رنج می برن باید تمام تلاش شون را برای کنترل قند خونشون بکنن که گاهی کار بسیار سختیه… اما هیچ چیز غیرممکن نیس به شرطی که به تغذیه شون  دقت کنن. خوشبختانه گیاهان و ادویه هایی وجود داره که به کنترل قند خون و در نتیجه مقابله با دیابت و اضافه وزن کمک می کنه… یکی از این گیاهان دارویی معجزه آسا زیره اس ..

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
کنترل قند خون با عصاره زیره

چجوری به کنترل قند خون کمک میکنه ؟ باید بگم تو یه مطالعه که در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ به بررسی تأثیر عصاره زیره بر قند خون پرداخته شد، دو گروه شرکت داشتن یه گروهشون روزانه ۱۰۰ میلی گرم عصاره زیره مصرف می کردن  و گروه دیگه۵۰ میلی گرم عصاره زیره را در روز یا دارونما دریافت کردن. بعد از گذشت ۸ هفته، هر دو گروه مصرف کننده عصاره زیره از نظر میزان قند خون، انسولین و هموگلوبین A1c اون ها به طور قابل توجهی پایین اومد… عصاره زیره رو مصرف کنین تا کنار تغذیه درست باعث کنترل قندخونتون بشه.

و اما مهم ترین خاصیت زیره که اون رو پرطرفدار کرده:

نفخ معده اس … از شایع‌ترین علائم گوارشیه که در زنان بیشتر از مردان بروز پیدا می‌کنه. نفخ به عنوان حالت متورم ناشی از احتباس مایعات یا گاز گفته میشه. زمانی که معده احساس پر و کشش می کنه، نفاخه. برای برخی از افراد نفخ یک اتفاق شایع و ناخوشاینده. این بیماری معمولاً در اثر گاز روده ایجاد می شه و می تونه با باد بیش از حد و برآمدگی همراه باشه. خوشبختانه یکی از روش ها برای کمک به درمان و جلوگیری از نفخ، اضافه کردن زیره به وعده های غذاییه. گازهای موجود در نفخ توسط باکتری های موجود در دستگاه گوارش تولید می شه که غذای خورده شده به درستی جذب نمی شه. ثابت شده که زیره به مشکلات هضم از جمله اسهال، کولیک، اسپاسم روده و گاز کمک می کنه.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
نفخ و عصاره زیره

زیره در زبان سانسکریت، به معنای “چیزیه که به هضم غذا کمک می کنه”. خلاصه زیره، قوی‌ترین ضد نفخ گیاهیه، زیره به هضم غذا کمک می‌کنه و تشنج و لرزش‌ها را از بین می‌بره. شمایی که میخواین از زیره برای کاهش نفخ و کمک به هضم غذا  استفاده کنین بهترین زمان مصرف اون ۳ وعده و پس از صرف غذاس.  مقدار مصرف اون ۲ قطره در یک لیوان آب نیم گرمه.

میزان مصرف زیره سبز :

زیره می تونه به صورت مستقیم، دم کرده، تنتور و یا مخلوط  با گیاهان دیگه مصرف شه. میزان مصرف پودر آن در منابع مختلف از ۰/۵ تا ۲ گرم در روز توصیه شده. دم کرده ۲ تا ۴ گرم میوه در روز بلامانعه و میزان مصرف تنتور اون بر حسب غلظت متفاوته و از ۱۰ تا ۴۰ قطره در روزه.

نکات مصرف و خرید عصاره زیره دکتر زرقانی:

زنان باردار و شیرده و همچنین بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی باید در مصرف عصاره زیره احتیاط کنن، همچنین با برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، ضد عفونی کننده ها ، داروهای دیابتی  و داروهای اضد التهاب تداخل داره، بنابراین باید توسط پزشک تجویز بشه.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
منع مصرف زیاد زیره به زنان باردار

عوارض جانبی:

مصرف زیره عوارض جانبی نداره اما مصرف زیاد زیره می تونه باعث افزایش خطر خونریزی، عوارض تنفسی و درماتیت بشه . دوز معمول زیره به عنوان یک مکمل گیاهی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم در روزه. اما درکل عوارض جانبی عصاره زیره به صورت زیره:
۱- ضد باراداری مردان و سقط جنین در زنان: محققان شواهدی یافتن که زیره سرکوب کننده تستوسترونه، به این معنی که در صورت مصرف اون می تونه مردان را کمتر بارور کنه. در برخی از فرهنگ ها به عنوان ماده ای برای تحریک سقط جنین از زیره استفاده میشه، بنابراین زنانی که باردار هستن یا می خوان باردار بشن باید این موضوع رو درنظر داشته باشن.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
مصرف بیش از حد زیره و سقط جنین در زنان

۲- کاهش قند خون: مصرف زیاد ممکنه باعث کاهش قند خون و در نتیجه منجر به وضعیت هیپوگلیسمی شه.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
کاهش قند خون با مصرف بیش از حد زیره

۳- سرطان کبد: مصرف زیاد زیره نیز باعث سرطان کبد می شه. بنابراین افرادی که در حال حاضر از بیماری های مربوط به کبد رنج می برند باید احتیاط کنن یا از مصرف بیش از حد جلوگیری کنن.

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی
سرطان کبد با مصرف بیش از حد زیره

۴- تداخل دارویی: افرادی که برای کبد، کلیه، سل، پوکی استخوان، کلسترول دارو مصرف می کنن، باید از زیره پرهیز کنن زیرا باعث واکنش می شه و ممکنه اثرات اون رو تغییر بده.

اگه شما هم هرکدوم از مشکلات بالا رو دارین، به فروشگاه اینترنتی آشا ارگانیک دات کام سر بزنین و عصاره زیره رو به راحتی تهیه کنین و در کم ترین زمان درب منزلتون تحویل بگیرین. با خرید عصاره زیره دکتر زرقانی می تونیین وزنتون رو کاهش بدین … هضم غذا رو راحت کنین و …

نکته مهم:

بیشترین میزان تأثیرگذاری گیاهان دارویی متعلق به عصاره‌های خالص گیاهان دارویی است و بعدازآن می‌توان به مکمل‌هایی نظیر کپسول‌ها اشاره کرد. کمترین میزان اثرگذاری هم متعلق به عرق و چای و دم‌نوش است.
امیدوارم که اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم با نظر دهی و امتیازدهی مارو از کیفیت مطالب آگاه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه محصولات ارگانیک آشا مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات در مورد محصولات ارگانیک می‌توانید با شماره  09120038341 مشاور فروشگاه ارگانیک آشا تماس بگیرید یا از طریق تلگرام، اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه محصولات ارگانیگ
فروشگاه محصولات ارگانیگ
محصولات ارگانیک
فروشگاه محصولات ارگانیگ

منابع اطلاعات:
کتاب‌ها و مقالات گیاهان دارویی
فروشگاه محصولات ارگانیک آشا
موسسه کار آفرینی دکتر زرقانی

خرید عصاره زیره دکتر زرقانی

دسته بندی مجله محصولات
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp