خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی

تیم تحریریهتیم تحریریه
751 بازدید
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
در این مقاله مطالبی راجع به خواص عصاره ی کاسنی و میزان مصرف اون، خواصش برای هضم، برای قلب، برای کبد چرب و … برای شما عزیزان آماده کردم... امیدوارم براتون مفید باشه.

کاسنی چیه؟

میخواین بدونین کاسنی چیه؟ کاسنی (Chicory) از خانواده گل مینا اس (Compositae). جالبه که کاسنی زرد به گل قاصدک شهرت داره و در طب قدیمی ایران به نام ترخشقون نام بردن، در بیشتر نواحی ایران پراکندگی داره … بومی شمال غرب اروپا اس. جالب تر اینه که ریشه گیاه دارای مصرف دارویه که باید در ابتدای پاییز، جمع آوری شه … ریشه کاسنی‌ حاوی مقادیر زیادی اینولین و مواد تلخ مثل لاکتوسینه و گل اش حاوی فلاونوئید و گلیکوزید کومارئیی ویژه به نام سیکوریئینه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
کاسنی چیه؟

ترکیبات کاسنی و خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی:

براتون بگم که ریشه کاسنی حاوی برخی از ترکیبات موثر مانند اینولین (پلی ساکارید مانند نشاسته)، کومارین، فلاونوئید، لاکتون های سسکواترپن (لاکتوسین و لاکتوکوپیین)، تانن، آلکالوئید، ویتامین، مواد معدنی و روغنهای فراره. فلاونوئید، تانن و کوارین که تو کاسنی وجود داره، به عنوان آنتی اکسیدان، ضد سرطان، ضد التهاب، عمل میکنه. هنگام خشک شدن، ریشه کاسنی تازه از ۶۸٪ اینولین، ۱۴٪ ساکارز، ۶٪ پروتئین، ۵٪ سلولز، ۴٪ خاکستر و ۳٪ مواد دیگه تشکیل شده. با این حال، عصاره ریشه کاسنی از ۹۸٪ اینولین و ۲٪ ترکیبات ناشناس تشکیل شده.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
ترکیبات گیاه کاسنی

اینولین به عنوان یک ماده پریبوتیکه که کالری و فیبر غذایی کمی داره، پس یه جایگزین مناسب برای قند و یک عنصر ایده آل برای دیابتی هاس. همچنین کاسنی منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، اسید فولیک و پتاسیم و ویتامین های A، B6، C، E و K اس. دیدین چه همه مواد مفید داره … در ادامه با ما همراه باشین تا از خواصش بهتون بگم …

 کاسنی با خواص باور نکردنی:

خواص کاسنی به‌قدری زیاده که از اون به عنوان گیاه جادویی یاد می‌کنن…
– معجزه کاسنی برای درمان کبد چرب: اگه شما هم کبد چرب دارین بهتره به جای خورن چربی زیاد و آب یخ و رژیم غذایی نامناسب از داروهای گیاهی استفاده کنین … کاسنی رو استفاده کنین تا کبد چرب رو درمان کنین … میدونین که کبد چرب رو مرگ خاموش هم میگن … پس معطل نکنین و تو رژیم غذاییتون از کاسنی استفاده کنین … کاسنی از قدیم برای درمان کبد چرب استفاده میشده … شیره این گیاه حاوی مقادیری از ترکیبات ضد التهابیه و همچنین دارای آنتی اکسیدان هاییه که هر دو می تونن در درمان این بیماری موثر واقع شن. اجزای اصلی ریشه کاسنی کربوهیدرات هایی مانند فروکتولیگوساکارید و همچنین اینولین و پلی فنل ها س. اینولین متعلق به گروهی از فیبرهای رژیمیه که کبد چرب رو درمان میکنه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عصاره کاسنی درمان کننده کبد چرب

– ضد سرطان: سرطان بیماریه که این اواخر در ایران شیوع پیدا کرده که می تونه به خاطر تغذیه ی نامناسب یا هر عامل دیگه ای باشه … یکی از راهای مبارزه با سرطان استفاده از داروهای گیاهیه که نه تنهاعوارض جانبی نداره بلکه اگه درست استفاده بشه مفید هم هس … عصاره کاسنی منجر به کاهش تومور میشه که به دلیل  وجود فرونتان هاس که خاصیت ضد توموری و خاصیت آنتی اکسیدانی داره.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عصاره کاسنی، ضد سرطان
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
خرید عصاره کاسنی برای سرطان
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
مشاوره عصاره کاسنی برای خاصیت ضد سرطانی آن

– یه مسکن خوب برای درد آرتروز: آرتروز (التهاب مفاصل) یکی از بیماری‌های مفصلی شایع در ایرانه که با سبک زندگی ایرانی ارتباط داره. درباره‌ی این بیماری چقدر میدونین؟ من بهتون بگم که شایع‌ترین بیماری مزمن مفاصله. روی هر مفصلی تأثیر می‌ذاره؛ اما اغلب در زانوها، ران‌ها، بخش پایین کمر، اتصالات کوچیک انگشت و قاعده‌ی انگشت شست و انگشت بزرگ پا بُروز می‌کنه… نگران آرتروز نباشین شما میتونین آرترزتون رو با کاسنی درمان کنین … یه راه حل کاملا طبیعی … کاسنی به طور سنتی برای آرتروز استفاده میشده  و دارای خاصیت ضد التهابیه، به همین دلیل باعث کاهش درد در شرایطی مانند آرتروز می شه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عصاره کاسنی درمان کننده آرتروز

– در کاهش وزن نقش جدی داره: عصاره کاسنی رو برای کاهش وزن استفاده کنین تا معجزه اش رو ببینین. دیگه نیازی نیس سراغ رژیم های سنگین یا عمل جراحی برین … کاسنی یکی از گیاهان دارویی موثر برای از بین بردن حالت رخوت و سستیه … همونطور که گفتم کاسنی منبع مفیدی برای اینولینه که به خودی خود شکلی از فیبر طبیعیه که اگر در برنامه غذایی گنجونده بشه به کنترل و کاهش وزن کمک شایانی می‌کنه … علاوه بر اون کاسنی منبع خوبی برای الیگفروکروزه… هر دو این ها در تنظیم گرلین (اسید آمینه ای که منجر به احساس گرسنگی میشه) موثرن.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
کاهش وزن با عصاره کاسنی

– طب سنتی علیه یبوست: یکی از دلایل اصلی ابتلا به یبوست، کم‌تحرکی و ورزش نکردنه. اگه مدام ورزش کنین، هیچ‌گاه دچار یبوست نمیشین … ولی یه راه حل گیاهی هم بهتون پیشنهاد می دم … کاسنی … دیدین چقدر اینولین کاسنی مفیده، برای درمان یبوست هم مفیده … این فیبر به بزرگتر کردن حرکات روده و ترویج حرکات پریستالتیک و ترشح آب معده کمک میکنه. هضم بهبود پیدا میکنه و یبوست نیز به میزان زیادی کم میشه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
رفع یبوست با عصاره کاسنی

-از بدنتون محافظت کنین و سیستم اینی بدتون رو تقویت کنین : کاسنی خواص مفیدی داره که اون رو به یه تقویت کننده نیرومند تبدیل کرده … اثرات ضد باکتریایی واضحی رو روی تعدادی از باکتریهای خطرناک نشون میده.  خاصیت فیتوشیمیایی داره که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنه و رادیکال های آزاد رو از جریان خون دور می کنه که احتمال ابتلا به تعدادی از بیماری ها رو کاهش می ده … خودتون استفاده کنین و اثر معجزه آساش رو روی سیستم ایمنی بدنتون ببینین.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
تقویت سیستم ایمنی بدن با عصاره کاسنی
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
خرید عصاره کاسنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
مشاوره عصاره کاسنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

– مبارزه با اضطراب: اضطراب یه حس طبیعی در ماهاس که هر کدوم از ماها در شرایطی از زندگی اون رو تجربه میکنیم … وقتی مضطرب میشیم بیش از حد نگران و غیر منطقی میشیم که زندگی روزمرمون رو مختل میکنه و بسختی کنترل می شه… نگران نباشین و کاسنی رو مصرف کنین … کاسنی خاصیت آرام بخشی داره که اضطراب رو کاهش می ده و ذهن رو تسکین می ده. کاسنی رو حتما برای اضطرابتون استفاده کنین چون از خیلی از قرص های خواب آور سالم تره… کاهش استرس و اضطراب همچنین می تونه به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، عدم تعادل هورمونی، بی خوابی و پیری زودرس کمک کنه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عصاره کاسنی و کاهش اضطراب

-دستگاه گوارش خودتون رو به کاسنی بسپارین: کاسنی برای سلامتی واقعا شگفت انگیزه … یه خاصیتش اینکه برای سلامتی گوارش بسیارعالیه چون حاوی اینولینه که یک پروبیوتیک قدرتمنده و برای مقابله با تعدادی از مشکلات روده و گوارشی از جمله بیماری اسید ریفلاکس، سوء هاضمه و سوزش قلب استفاده میشه … چرا؟ چون باعث کاهش اسیدیته سیستم های بدن می شه و نقش مهمی در هضم راحت غذا داره … اگه شما هم جز اون دسته از افراد هستین که هر غذایی رو نمی تونین بخورین چون هضمش راحت نیس حتما در کنار غذاتون کاسنی رو هم استفاده کنین.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
تقویت دستگاه گوارش با عصاره کاسنی

– قلب رو فعال میکنه: اینولین نه تنها برای دستگاه گوارش مفیده، بلکه سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) رو کاهش می ده. کلسترول بد یکی از اصلی ترین دلایل آترواسکلروز و فشار خون بالاس چون جریان خون رو در هنگام اتصال به شریان ها و رگ ها مسدود می کنه. همچنین می تونه در بروز حملات قلبی و سکته مغزی نقش داشته باشه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
تقویت قلب با عصاره کاسنی

۶ خاصیت باورنکردنی دیگه کاسنی برای سلامتی:

-دوستی برای کلیه: کاسنی کلیه رو فعال و با نشاط میکنه … اگه مشکل کلیه دارین می تونین به جای استفاده از داروهای شیمیایی از کاسنی استفاده کنین … عصاره ریشه کاسنی اغلب به عنوان یک ادرارآور استفاده می شه که باعث افزایش حجم ادرار می شه.  تکرر ادرار می تونه به از بین بردن سموم بدن که در کبد و کلیه ها ذخیره می شن، کمک کنه و از شرایط خطرناکی که از باقی موندن سموم در بدن ایجاد می شه، جلوگیری کنه… ادرار مکرر می تونه آب اضافی بدن رو از بین ببره و حتی باعث کاهش چربی بشه، زیرا ۴ درصد ادرار معمولاً چربی هایی هستن که اگه خارج نشه در جای دیگه بدن ذخیره می شه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
رفع مشکلات کلیه با عصاره کاسنی

– کاهش جذب گلوکز روده: میدونستین گلوکز در روده کوچیک جذب می شه. وقتی داروهای دیابت با عصاره ریشه کاسنی مصرف شه، جذب گلوکز روده کوچک کاهش پیدا میکنه. کاهش جذب گلوکز منجر به افزایش ویسکوزیته روده ها میشه؛ بنابراین، در کنار مصرف مواد غذایی حاوی گلوکز در رژیم کتوژنیک، برای کاهش جذب گلوکز و در نتیجه واکنش انسولین، عصاره ریشه کاسنی رو مصرف کنین.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
کاهش جذب گلوکز روده با عصاره کاسنی
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
خرید عصاره کاسنی برای کاهش جذب گلوکز روده
خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
مشاوره عصاره کاسنی برای کاهش جذب گلوکز روده

-افزایش باکترهای مفید و کاهش باکتری های مضر: بازم اینولین … اینولین ریشه کاسنی باعث افزایش رشد باکتریهای مفید روده بزرگ به نام بیفیدوباکتری ها می شه. ریشه کاسنی رشد باکتریهای مضر که ممکنه بیماری زا باشه مثل Bacteroides C / Prevotella و Clostridium histolyticum رو سرکوب می کنه.

– هموگلوبین A1C رو کاهش می ده: هموگلوبین ای وان سی، برای غربالگری بیماران دیابتی کارآیی داره و نشون میده بیماران به چه میزان در کنترل بیماری دیابت موفق بودن، آیا تونستن به خوبی قند خونشون رو کنترل کنن؟ اگه سطح خون شون پایین باشه، نشون میده که تو سه ماه گذشته به خوبی تونستن قند خون شون رو کنترل کنن … کاسنی می تونه سطح هموگلوبین A1C رو کاهش بده … کاهش هموگلوبین A1C برای افراد دیابتی نوع ۲ اهمیت ویژه ای داره … اگه شما هم قند خون تون بالاس معطل نکنین و کاسنی رو مصرف کنین.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عصاره کاسنی، کاهش دهنده هموگلوبین A1C

 – چجوری کلسترول (HDL) رو افزایش بدیم؟ میدونین که کلسترول HDL رو کلسترول خوب هم میگن … چرا؟ چون چربی های اضافی بدن رو جذب میکنه و برای از بین بردنشون اون رو به کبد منتقل می کنن… چجوری کلسترول خوب بدنمون رو زیاد کنیم؟ با عصاره کاسنی.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
کاهش HDL یا کلسترول بد با عصاره کاسنی

با کلسترول بدمون (LDL) چیکار کنیم؟ آیا در آزمایش خونی که دادین، کلسترول خونتون بالا بوده؟ آیا هدف پایین آوردن کلسترول خون را دارین؟ اولین قدم برای شما اینه که بفهمین کلسترول خون چیه؟ کلسترول LDL معمولاً کلسترول بد محسوب می شه چون ممکنه در شریان ها جمع بشه و احتمالاً رسوب کنه. رسوب منجر به گرفتگی عروق می شه که ممکنه منجربه سکته مغزی یا حمله قلبی بشه.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عصاره کاسنی، افزایش دهنده کلسترول خوب

سایر خواص عصاره کاسنی:

۱- این گیاه صفرا آور، مدر (ادرار آور)، ملین و اشتها آوره.
۲- ترکیبات پلی فنلی از جمله فلاونوئیدهای کاسنی نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری ها داره.

عوارض جانبی و خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی:

در مصرف عرق کاسنی زیاده روی نکنین … عوارض جانبی ممکنه داشته باشه.
– در دوران بارداری و شیردهی کاسنی رو استفاده نکنین چون ممکنه باعث سقط جنین بشه.
– ممکنه باعث آلرژی بشه.
– در نهایت، اگه سنگ کیسه صفرا دارین، در مصرف کاسنی زیاده روی نکنین. چون کاسنی ممکنه مشکل رو تشدید کنه. حتی اگه در گذشته دچار مشکلات کیسه صفرا بودین برای مصرفش با پزشک تون صحبت کنین.

خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی
عوارض جانبی عصاره کاسنی

میزان مصرف و خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی:

– در بزرگسالان، ۱۰ گرم اینولین در روز پیش بینی می شه که باکتریهای مفید رو بدون ایجاد عوارض جانبی آزار دهنده افزایش میده.
– بهتره ریشه کاسنی رو در حد اعتدال مصرف کنین چون بسته به شرایط فرد فرق میکنه.
– یه فنجون بزرگ کاسنی در روز (۳۰۰ میلی لیتر) به طور قابل توجهی خطر لخته شدن خون رو کاهش میده.
– برای نوزادان ۱/۵ گرم اینولین در روز کافیه.

-کودکان زیر هشت سال نباید بیش از ۵ گرم در روز و کودکان تا سن دوازده سال نباید بیش از ۱۲ گرم اینولین در روزمصرف کنن.
– ۳۰۰ میلی لیتر عصاره آب ریشه کاسنی در روز به مدت چهار هفته باعث کاهش HbA1c خون میشه.
-۶ گرم عصاره الکلی ریشه کاسنی ممکنه التهاب رو کاهش بده.

محدودیت‌ها و خرید عصاره کاسنی دکتر زرقانی:

اینولین به‌خوبی موردمطالعه قرارگرفته، اما سایر ترکیبات فعال موجود در ریشه کاسنی به‌اندازه اینولین مطالعه نشده؛ بنابراین، بسیاری از فواید گزارش‌شده کاسنی به اینولین وابسته اس.

دیدین کاسنی چه همه خواص داره … شما هم اگه هرکدوم از مشکلات بالا رو دارین میتونین برای رفع مشکلتون به سایت آشا ارگانیک دات کام مراجعه کنین و عصاره کاسنی رو به راحتی تهیه کنین و در کوتاه ترین زمان درب منزلتون تحویل بگیرین … برای اطلاع از نحوه مصرف محصول یا هر سوال دیگه میتونین با مشاورین اشا ارگانیک در تماس باشین.

نکته مهم:

بیشترین میزان تأثیرگذاری گیاهان دارویی متعلق به عصاره‌های خالص گیاهان دارویی است و بعدازآن می‌توان به مکمل‌هایی نظیر کپسول‌ها اشاره کرد. کمترین میزان اثرگذاری هم متعلق به عرق و چای و دم‌نوش است.
امیدوارم که اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم با نظر دهی و امتیازدهی مارو از کیفیت مطالب آگاه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه محصولات ارگانیک آشا مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات در مورد محصولات ارگانیک می‌توانید با شماره  09120038341 مشاور فروشگاه ارگانیک آشا تماس بگیرید یا از طریق تلگرام، اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه محصولات ارگانیگ
فروشگاه محصولات ارگانیگ
محصولات ارگانیک
فروشگاه محصولات ارگانیگ

منابع اطلاعات:
کتاب‌ها و مقالات گیاهان دارویی
فروشگاه محصولات ارگانیک آشا
موسسه کار آفرینی دکتر زرقانی

دسته بندی مجله محصولات
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp