درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی

SeddighiSeddighi
484 بازدید
درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی

همراهان همیشگی آشا ارگانیک سلام
امیدواریم که حال دلتون خوب باشه 😉

امروزه رژیم‌های غذایی و گیاهان مختلفی وجود دارند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، اما آن‌ها چقدر ایمن هستند؟؟؟
بسیاری از محصولاتی که به کاهش وزن کمک می‌کنند در بازار وجود دارد. آن‌ها به روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند، برای مثال با کاهش اشتهای شما، مسدود کردن جذب برخی مواد مغذی یا افزایش تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید به این امر کمک می‌کنند.
این مقاله به گیاهان طبیعی می‌پردازد که نشان داده شده است با کاهش اشتها، افزایش احساس پر بودن و یا کاهش هوس‌های غذایی به شما در کمتر شدن وزنتان کمک می‌کند. ما اینجاییم که به شما در کاهش وزنتان کمک کنیم. پس با حضور گرم خود به ما انرژی دهید…

با ما همراه باشید ?.

چاقی چیست ?❓

چاقی یعنی چربی بدن شما خیلی زیاد است. چاقی نوعی بیماری قابل درمان و یک نگرانی بهداشتی در سراسر جهان است که با داشتن مقدار اضافی چربی بدن همراه است. این بیماری در اثر عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود و کنترل آن تنها از طریق رژیم غذایی دشوار است ?.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
چاقی چیست طب سنتی

شاخص توده بدنی (BMI) ?:

اندازه‌گیری مستقیم چربی بدن بسیار دشوار است. بنابراین اغلب توسط شاخص توده بدنی (BMI) اندازه‌گیری می‌شود. BMI وزن مربوط به قد را اندازه‌گیری می‌کند. این یک روش معمول برای اندازه‌گیری چربی بدن است و یکی از ابزارهایی است که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی هنگام صحبت درباره وزن از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از یک ماشین حساب BMI خود را بررسی کنید. BMI، وزن شما را با قد شما مقایسه می‌کند. اگر BMI شما ۲۵ تا ۲۹.۹ باشد، اضافه وزن دارید اما چاق نیستید. BMI 30 یا بیشتر در محدوده چاقی است.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
منظور از شاخص توده بدنی چیست؟

چگونه وزن طبقه بندی می‌شود ?❓

اضافه وزن: داشتن BMI در محدوده اضافه وزن (۲۹.۰ تا ۲۵.۰) نگرانی بهداشتی است. وجود وزن بیش از حد برای بدن مضر است. این امر می‌تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی از جمله چاقی شود. افرادی که BMI آن‌ها در محدوده اضافه وزن قرار دارد و مشکلات سلامتی دیگری نیز دارند (مانند دیابت نوع ۲ یا بیماری قلبی) برای انتخاب گزینه‌های درمانی باید به پزشک معالج خود مراجعه کنند ?.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
چگونه وزن کم کنیم و لاغر شویم؟

چاقی: چاقی نوعی بیماری است که وزن فرد در محدوده ناسالم قرار داشته باشد (BMI 30.0-39.9). که می‌تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود.

چاقی شدید: کسی که بیش از ۱۰۰ پوند وزن (BMI بیش از ۴۰) داشته باشد، چاقی شدید دارد. چاقی شدید بیشترین خطر را برای به وجود آمدن مشکلات سلامتی دارد. که این افراد نیز برای انتخاب گزینه‌های درمانی باید به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

چاقی چگونه می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد ?❓

چاقی می‌تواند به توضیح برخی از شرایطی که ممکن است داشته باشید کمک کند، مانند:
– فشارخون بالا
– بیماری قلبی و سکته مغزی
– دیابت نوع ۲
– کلسترول بالا
– مشکلات ناشی از وزن اضافی
– مشکلات تنفسی از جمله آپنه خواب (وقفه تنفسی)

علل چاقی ?:

درک بهتر دلایل چاقی می‌تواند به شما در درمان بهتر آن کمک کند. برای تعیین بهترین برنامه درمانی، با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد عادات روزانه، تاریخچه پزشکی و سابقه پزشکی خانواده خود صحبت کنید.

قبل از شرح علل چاقی گفتن این نکته حائز اهمیت است که
– چاقی یک بیماری پیچیده است.
– چاقی بیش از یک دلیل دارد.
– تغذیه نامناسب تنها دلیل چاقی نیست.
به‌طور کلی چاقی ناشی از خوردن زیاد و تحرک کم است. اگر مقادیر زیادی انرژی، به‌ویژه چربی و قند مصرف می‌کنید، اما از طریق ورزش و فعالیت بدنی انرژی خود را از دست نمی‌دهید، بیشتر انرژی اضافی توسط بدن به عنوان چربی ذخیره می‌شود.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
علل چاقی دور شکم چیست؟

کالری ?:

ارزش انرژی غذا در واحدهایی به نام کالری اندازه‌گیری می‌شود. یک مرد برای حفظ وزن سالم خود به روزانه حدود ۲۵۰۰ کالری نیاز دارد و میانگین نیاز کالری زن در روز حدود ۲۰۰۰ کالری است. این مقدار کالری ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در صورت خوردن انواع خاصی از غذا، رسیدن به آن بسیار آسان است. به‌عنوان مثال، خوردن یک همبرگر بزرگ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و شیر خشک می‌تواند در کل ۱۵۰۰ کالری باشد که این فقط ۱ وعده غذایی است. مشکل دیگر این است که بسیاری از افراد ازنظر جسمی فعال نیستند، بنابراین بسیاری از کالری‌هایی که مصرف می‌کنند در نهایت به‌عنوان چربی در بدن ذخیره می‌شوند.

رژیم غذایی نامناسب ?:

چاقی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به‌تدریج و کم‌کم و با رژیم غذایی ضعیف و انتخاب شیوه زندگی رخ می‌دهد. خوردن مقادیر زیادی مواد غذایی فست فودی و فرآوری شده چربی و قند شما را افزایش می‌دهد. همچنین الکل حاوی کالری زیادی است و افرادی که به نوشیدن الکل اعتیاد دارند اغلب دچار اضافه‌وزن می‌شوند. اگر دوستان یا خویشاوندان شما پرخوری کنند ممکن است شما را نیز به خوردن بیش‌ازحد تشویق کنند. نوشیدن بیش‌ازحد بسیاری از نوشیدنی‌های شیرین از جمله نوشابه و آب‌میوه از دیگر موارد رژیم غذایی ضعیف و نامناسب است. اکثر افرادی که اعتماد به نفس کمی دارند یا احساس افسردگی می‌کنند، ممکن است بیشتر غذا بخورند تا احساس بهتری داشته باشند. بعضی از افراد نیز ممکن است در جوانی عادت‌های بد غذایی را از والدین خود بیاموزند و آن‌ها را به بزرگ‌سالی انتقال دهند.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
رژیم غذایی نامناسب از علل چاقی

عدم فعالیت بدنی ?:

کمبود فعالیت بدنی یکی دیگر از عوامل مهم مرتبط با چاقی است. بسیاری از افراد مشاغلی دارند که برای مدت زیادی در طول روز بر روی صندلی نشسته‌اند. آن‌ها همچنین به‌جای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، با اتومبیل‌های خود تردد می‌کنند، یا برای استراحت، بسیاری از افراد تمایل به تماشای تلویزیون، مرور اینترنت یا بازی‌های رایانه‌ای دارند و به ندرت منظم ورزش می‌کنند. اگر به‌اندازه کافی فعال نباشید و از انرژی تأمین شده توسط غذایی که می‌خورید استفاده نکنید این انرژی اضافی توسط بدن به‌عنوان چربی ذخیره می‌شود.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
علل چاقی چیست؟

وزارت بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی توصیه می‌کند که بزرگ‌سالان حداقل هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی سریع انجام دهند. لازم نیست این کار در یک جلسه انجام شود، بلکه می‌تواند به دوره‌های کوچک‌تر تقسیم گردد. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید روزانه ۳۰ دقیقه به مدت ۵ روز در هفته ورزش کنید. اگر چاق هستید و سعی در کاهش وزن دارید، شاید لازم باشد بیشتر از این ورزش کنید. شما می‌توانید به‌تدریج میزان ورزشی که هر هفته انجام می‌دهید را افزایش دهید.

ژنتیک ?‍?‍?‍?:

برخی از افراد ادعا می‌کنند که تلاششان برای کاهش وزن بی‌فایده است با این تصور که ” چاقی در ژن من است”.
درحالی‌که برخی شرایط ژنتیکی نادر وجود دارد که می‌تواند باعث چاقی شود، مانند سندرم پرادر-ویلی. هیچ دلیلی وجود ندارد که افراد نتوانند وزن کم کنند. ممکن است درست باشد که برخی از ویژگی‌های ژنتیکی که از والدین شما به ارث رسیده‌ است مانند داشتن اشتهای زیاد، ممکن است کاهش وزن را دشوارتر کند، اما مطمئناً این کار را غیرممکن نمی‌کند. در بسیاری موارد، چاقی بیشتر به عوامل محیطی مربوط می‌شود، مانند عادات غذایی بدی که در دوران کودکی به فرد آموخته شده است.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
علت چاقی چیست؟

دلایل پزشکی ?‍⚕️:

در بعضی موارد، شرایط اساسی پزشکی ممکن است به افزایش وزن کمک کند. این موارد شامل:
-غده تیروئید کم‌تحرک (کم‌کاری تیروئید)
– سندرم کوشینگ (یک اختلال نادر که باعث تولید بیش‌ازحد هورمون‌های استروئیدی می‌شود)
– برخی داروهای خاص، ازجمله برخی از داروهای کورتیکواستروئیدها، داروهای صرع و دیابت و برخی از داروهای مورد استفاده در معالجه بیماری‌های روانی ازجمله داروهای ضدافسردگی و داروهای اسکیزوفرنی می‌توانند در افزایش وزن نقش داشته باشند.
همچنین افزایش وزن گاهی اوقات می‌تواند یک عارضه جانبی برای ترک سیگار باشد.

درمان گیاهی چاقی با معجزه جینسنگ ?:

جینسنگ گیاهی با خواص تقویت‌کننده سلامتی است که اغلب از اجزاء اصلی طب سنتی چینی محسوب می‌شود. می‌توان آن را به چندین نوع مختلف از جمله کره‌ای، چینی و آمریکایی طبقه بندی کرد که همه متعلق به یک جنس گیاهان جینسنگ است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه قدرتمند می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان داده است که مصرف جینسنگ کره‌ای دو بار در روز و به مدت هشت هفته منجر به کاهش قابل‌توجهی در وزن بدن و همچنین تغییر در میکروبیوتای روده می‌شود. به‌طور مشابه، یک مطالعه حیوانی نشان داد که جینسنگ با تغییرات در تشکیل چربی و تأخیر در جذب چربی روده، با چاقی مقابله می‌کند.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
درمان گیاهی چاقی مفرط

درمان چاقی با استفاده از خواص فوق العاده زیره ?:

این گیاه به دلیل داشتن طعم و مزه متمایز کاملاً مشهور است، اما همچنین دارای مزایای سلامتی، ازجمله پتانسیل تسریع در کاهش وزن و چربی سوزی است. مطالعات نشان داد زنانی که روزانه ۲ گرم ماست با ۳ گرم زیره مصرف می‌کردند، نسبت به گروهی که مصرف نمی‌کردند چربی بیشتری از دست داده و کاهش وزن داشتند. به‌طور مشابه، یک مطالعه هشت هفته‌ای گزارش داد بزرگ‌سالانی که روزانه سه بار مکمل زیره مصرف می‌کردند، ۲.۲ پوند (۱ کیلوگرم) بیشتر از کسانی که از دارونما استفاده می‌کردند کاهش وزن داشتند.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
خواص زیره برای لاغری شکم

چای سبز و خواص عجیب آن برای درمان چاقی ?:

در میان بسیاری از فواید فوق‌العاده برای سلامتی، عصاره چای سبز در کاهش وزن بسیار مؤثر است. چای سبز حاوی دو ترکیب است که به خواص کاهش وزن آن کمک می‌کند: کافئین و کاتچین. کافئین یک محرک شناخته شده است که باعث افزایش چربی سوزی و سرکوب اشتها می‌شود. نشان داده شده است که کاتچین ها، به‌ویژه اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) باعث افزایش متابولیسم و کاهش چربی می‌شوند. ترکیب EGCG و کافئین موجود در عصاره چای سبز با هم می‌توانند در سوزاندن کالری‌ها مؤثرتر بوده و منجر به کاهش وزن شوند. در حقیقت، یک مطالعه از ۱۰ فرد سالم نشان داد که ۴٪ کالری پس از مصرف ترکیبی از EGCG و کافئین سوزانده می‌شود.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
خواص چای سبز برای کم کردن وزن

درمان سریع چاقی با گیاه چای ترش ?:

عصاره گل و گیاه چای ترش، با خلاص شدن از شر آب اضافی در بدن، به کاهش وزن کمک می‌کند. این گیاه خاصیت مدر دارد و به جلوگیری از نفخ کمک می‌کند. همچنین حاوی آنزیمی به نام فازولامین است که تولید آنزیم دیگری به نام آمیلاز را مهار می‌کند. آمیلاز به تجزیه کربوهیدرات‌ها در مولکول‌های قند کمک می‌کند. و بنابراین با محدود کردن تولید آمیلاز، فازولامین میزان جذب کربن توسط بدن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، چای ترش کالری کمی دارد و احساس سیری را افزایش می‌دهد. مطالعه‌های زیادی نشان داده است که مصرف چای ترش با کاهش وزن همراه بوده و از چاقی پیشگیری می‌کند.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
خواص چای ترش برای لاغری

با مطالعه خواص عصاره های جینسنگ، زیره، چای سبز و چای ترش شاید از خودتان بپرسید که عصاره چیست؟ و چه فوایدی دارد؟
ما در اینجا به سوال شما پاسخ می دهیم.
عصاره محلولی است که حاوی تمام مواد مفید گیاه ازجمله تانن ها، موسیلاژها، اسانس ها و … است. در واقع عصاره، شیرابه‌ای از یک گیاه است که تمامی ترکیبات گیاه را دربردارد. در بین فرآورده ها و محصولات گیاهی، عصاره بیشترین اثربخشی را دارد. این محصولات هیچ گونه عوارضی نداشته و کاملا از دل طبیعت به خانه های شما راه می یابند.

دوستان خوبم از اینکه تا اینجا همراه ما بودین ازتون ممنونیم ?.
حالا وقت این رسیده که یه راه حل قطعی واسه درمان چاقی بهتون بگم.
? پکیج درمان گیاهی چاقی ? که از عصاره گیاه جینسنگ، زیره، چای سبز و چای ترش تشکیل شده و بهتون کمک می کنه تا هرچه سریع تر به وزن دلخواهتون برسین. یه خبر خوب… این عصاره ها هیچ گونه ماده شیمیایی و نگهدارنده ندارن و استفاده مرتب از اونا میتونه چاقی و اضافه وزنتون رو درمان کنه.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
درمان چاقی با گیاهان دارویی

داخل این بسته یه بروشور آموزشی هست که قبل از شروع مصرف توصیه میشه اونو با دقت بخونید اینطوری همون نتیجه دلخواهتونو بدست میارید. اینو هم بهتون بگم که این محصولات تمام مجوزهای لازم مثل کدهای ساخت و بهداشت و سیب سلامت رو از سازمان غذا و دارو داره ?.

درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
مشاوره رایگان محصولات دکتر زرقانی
درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
مشاوره تلفنی رایگان محصولات دکتر زرقانی
درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
مشاهده پکیج درمان چاقی
درمان چاقی با مصرف گیاهان دارویی
پرداخت درب منزل

نکته مهم:

بیشترین میزان تأثیرگذاری گیاهان دارویی متعلق به عصاره‌های خالص گیاهان دارویی است و بعدازآن می‌توان به مکمل‌هایی نظیر کپسول‌ها اشاره کرد. کمترین میزان اثرگذاری هم متعلق به عرق و چای و دم‌نوش است.
امیدوارم که اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم با نظر دهی و امتیازدهی مارو از کیفیت مطالب آگاه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه محصولات ارگانیک آشا مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات در مورد محصولات ارگانیک می‌توانید با شماره  09120038341 مشاور فروشگاه ارگانیک آشا تماس بگیرید یا از طریق تلگرام، اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه محصولات ارگانیگ
فروشگاه محصولات ارگانیگ
محصولات ارگانیک
فروشگاه محصولات ارگانیگ

منابع اطلاعات ?:

چاقی چیست؟
علل چاقی چیست؟
۱۳ گیاهی که می تواند به شما در کاهش وزنتان کمک کند
۱۰ کاهش دهنده طبیعی اشتها که به شما در کاهش وزنتان کمک می کند.
۲۵ گیاه برای کاهش وزن

دسته بندی چاقی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp