درمان ریزش مو با گیاهان دارویی

SeddighiSeddighi
809 بازدید
درمان ریزش مو با گیاهان دارویی

همراهان همیشگی آشا ارگانیک سلام
شادابی و سلامتی شما آرزوی قلبی ماست…

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر زیبایی داشتن موهای سالم است. این امر برای خانم‌ها بیشتر از آقایان اهمیت دارد. ریزش مو  و کم‌پشت شدن آن شاید در ابتدا خیلی به چشم نیاید اما زمانی که خود را در آینه می‌بینید و متوجه کم شدن حجم موهایتان می‌شوید ازینکه دچار ریزش مو شده‌اید بسیار نگران شده و ممکن است راه‌های مختلف  را جهت درمان آن امتحان کنید. اگر موهایتان به هر دلیلی دچار ریزش شده است و به دنبال یک راه‌حل بی‌خطر اما مطمئن هستید مثل همیشه ما را با نگاه گرم خود همراهی کنید چرا که ما قصد داریم بهترین راه‌های درمان ریزش مو را که توسط یک تیم حرفه‌ای و دانش‌بنیان جمع‌آوری‌شده، به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید…

ریزش مو چیست ?❓

هرکسی می‌تواند ریزش مو را تجربه کند اما ریزش مو در مردان شایع‌تر است. به ریزش بیش‌ازحد مو طاسی می‌گویند. شایع‌ترین علت طاسی، افزایش سن و ریزش موی بیش از حد است که این امر بیشتر ارثی می باشد. اما بسته به علت ایجاد آن، این عارضه ممکن است به طرق مختلف ظاهر شود. ریزش مو به‌طور مثال به‌صورت تدریجی بالای کف سر، به‌صورت سکه‌ای یا به‌طور ناگهانی در تمام نقاط سر ظاهر می‌شود. همچنین برخی از انواع ریزش مو موقتی بوده و برخی دیگر دائمی است.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
ریزش مو در آقایان

علل ریزش مو چیست ?❓

ریزش مو به‌طور معمول تا ۱۰۰ عدد در روز طبیعی بوده و نگران‌کننده نیست زیرا موهای جدید در حال رشد می‌باشند. زمانی باید نگران ریزش موی سر خود باشید که چرخه رشد مو مختل شود یا هنگامی‌که فولیکول مو از بین برود. برای مبارزه با ریزش مو در ابتدا باید بدانید دلایل ریزش مو چیست؟
ریزش مو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد مانند:

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
علل ریزش مو چیست؟

از دیگر علل ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
–  کمبود ویتامین‌هایی مثل ویتامین A، B
– کمبود پروتئین و آهن
– استرس
– استفاده بیش از حد از مواد آرایشی حالت‌دهنده مو
– استفاده از قرص‌های کنترل بارداری
– آلوپسی آرتا

جلوگیری از ریزش مو با گیاهان دارویی ?:

اکنون که می‌دانیم چه عواملی موجب ریزش مو می‌شود باید به فکر درمان آن باشیم. برای جلوگیری از ریزش مو می‌توانیم از مکمل‌ها استفاده کنیم که حاوی ویتامین و مواد معدنی هستند. گاهی اوقات محلول‌های موضعی می‌توانند چاره‌ساز باشند. استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو هم روش دیگری است اما خودتان چقدر به درمان با این شامپوها اعتقاد دارید؟؟؟

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
جلوگیری از ریزش مو در آقایان

با وجودیکه این روش‌های درمانی ممکن است در مقابله با ریزش مو به شما کمک کنند، اما بیشتر داروها عوارض جانبی زیادی مانند کاهش میل جنسی، تحریک پوست سر و… دارند، روش‌هایی مانند کاشت مو و لیزر درمانی نیز ممکن است علاوه بر هزینه سنگین عوارض جانبی داشته باشد. شما می‌توانید درکنار یک رژیم غذایی مناسب، از داروی ریزش موی طبیعی استفاده کنید که بهترین روش مبارزه با ریزش مو بدون هیچ گونه عوارض جانبی است.

جلوگیری از ریزش مو با چای سبز ?:

چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها و دم‌نوش‌های روی کره زمین است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ و مواد مغذی بوده و اثرات قدرتمندی مانند بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایایِ دیگر، برای بدن دارد. چای سبز علاوه بر این‌که برای لاغری بسیار مفید است از عصاره آن نیز برای زیبایی پوست و مو استفاده می‌کنند. عصاره چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان و پلی فنول است که باعث افزایش رشد مو و درنتیجه جلوگیری از ریزش مو می‌شود. خبر خوب اینکه شما می‌توانید برای مراقبت از پوست و موهای خود از چای سبز در ماسک‌های زیبایی‌تان استفاده کنید ?.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
درمان قطعی ریزش مو

درمان ریزش مو با حنا، محبوب ترین گیاه هندی ?:

حنا علاوه بر این‌که در هندوستان بسیار پرطرفدار است، در ایران نیز طرفداران خاص خودش را دارد، خصوصاً به این دلیل که یک رنگ موی طبیعی و بدون عارضه شیمیایی است. از دیگر خواص حنا می‌توان به تسکین سردرد، سم‌زدایی بدن و بهبود سلامت ناخن‌ها اشاره کرد. اگر دچار ریزش مو شده‌اید می‌توانید این بار به توصیه ما برای جلوگیری از ریزش مو از حنا استفاده کنید… مثل مادربزرگ‌ها ☺️?.
عصاره‌ حنا که تمام خواص این گیاه را دارد برای درمان ریزش مو بسیار مفید است. عصاره حنا تقریباً به خوبی ماینوکسیدیل (دارویی که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود) عمل می‌کند.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
درمان سریع ریزش مو

درمان ریزش مو با گیاه بی نظیر مورد ?:

گیاه مورد دارای خواص ضد میکروبی و ضدالتهابی است. این گیاه قابض بسیار خوبی است که باعث می‌شود در درمان بسیاری از بیماری‌های تنفسی و مشکلات پوستی مفید و ارزشمند باشد. مورد حاوی مقدار زیادی اسید سالیسیلیک (یک ترکیب مرتبط با آسپیرین) است که باعث می‌شود یک انتخاب عالی برای سرماخوردگی و آنفولانزا باشد. از دیگر خواص مورد وجود موادی در این گیاه است که باعث افزایش جریان خون در سطح پوست شده و موجب تقویت و افزایش رشد مو می‌شود. عصاره‌ مورد نسبت به دم‌نوش آن می‌تواند در زمان کوتاه‌تری اثر کند و ریزش مو را درمان کند. همان‌طور که بیان کردیم این عصاره‌ قابض است و باعث محکم شدن ریشه و پیاز مو شده و از ریزش جلوگیری می‌کند ?.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
درمان ریزش مو در شیردهی

درمان ریزش مو با گیاه رزماری ?:

رزماری حاوی ماده ضدالتهابی به نام کارنوول است. این ماده بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند به تعادل هورمون‌ها کمک کند. همچنین موجب تقویت و رشد فولیکول‌ها شده و می‌تواند از این طریق احتمال ریزش مو را کاهش دهد و باعث رویش مجدد مو شود.
رزماری اغلب به‌صورت روغن یا با ترکیب شدن با روغن زیتون استفاده می‌شود. این گیاه موجب بهبود گردش خون در سر شده و به رشد مو کمک می کند. روغن رزماری سفید شدن زودرس مو را متوقف می‌کند. همچنین یک مرطوب‌ کننده فوق‌العاده بوده و می‌تواند در درمان خشکی و پوسته‌پوسته شدن سر کمک کند.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
علل ریزش مو چیست؟

مبارزه با ریزش مو تنها با مواد شیمیایی گران قیمت میسر نمی‌شود و چه بسا با این مواد، ضرر بیشتری به مو وارد می گردد. شما می توانید با بعضی از عصاره های گیاهی و مواد طبیعی موجود در منزل موهایتان را پرپشت‌تر کنید…
با مطالعه خواص عصاره های چای سبز، حنا، رزماری و مورد شاید از خودتان بپرسید که عصاره چیست؟ و چه فوایدی دارد؟
ما در اینجا به سوال شما پاسخ می دهیم.
عصاره محلولی است که حاوی تمام مواد مفید گیاه ازجمله تانن ها، موسیلاژها، اسانس ها و … است. در واقع عصاره، شیرابه‌ای از یک گیاه است که تمامی ترکیبات گیاه را دربردارد. در بین فرآورده ها و محصولات گیاهی، عصاره بیشترین اثربخشی را دارد. این محصولات هیچ گونه عوارضی نداشته و کاملا از دل طبیعت به خانه های شما راه می یابند.

دوستان خوبم از اینکه تا اینجا همراه ما بودین ازتون ممنونیم ?.
حالا وقت این رسیده که یه راه حل قطعی واسه درمان ریزش موهاتون بهتون بگم.
? پکیج درمان گیاهی ریزش مو? که از عصاره گیاه چای سبز، حنا، رزماری و مورد تشکیل شده و بهتون کمک می کنه تا از شر ریزش مو و نگرانی های بعدش خلاص بشین. این پکیج پیاز مو رو تقویت می کنه و برطرف‌ کننده ریزش موهاتونه و همه عواملی که باعث زیبایی مو میشه رو یک جا در خودش داره، این گیاهان لبخندی از سلامتی و زیبایی رو براتون به ارمغان میارن ?. یه خبر خوب… این عصاره ها هیچ گونه ماده شیمیایی و نگهدارنده ندارن و استفاده مرتب از اونا میتونه درمانی باشه برای ریزش موهاتون ?.

درمان ریزش مو با عصاره های گیاهی
درمان ریزش مو با گیاهان دارویی

داخل این بسته یه بروشور آموزشی هست که قبل از شروع مصرف توصیه میشه اونو با دقت بخونید اینطوری همون نتیجه دلخواهتونو بدست میارید. اینو هم بهتون بگم که این محصولات تمام مجوزهای لازم مثل کدهای ساخت و بهداشت و سیب سلامت رو از سازمان غذا و دارو داره ?.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
مشاوره رایگان محصولات دکتر زرقانی
درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
مشاوره تلفنی محصولات دکتر زرقانی
درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
مشاهده پکیج تقویت مو
درمان ریزش مو با گیاهان دارویی
پرداخت درب منزل محصولات دکتر زرقانی

نکته مهم:

بیشترین میزان تأثیرگذاری گیاهان دارویی متعلق به عصاره‌های خالص گیاهان دارویی است و بعدازآن می‌توان به مکمل‌هایی نظیر کپسول‌ها اشاره کرد. کمترین میزان اثرگذاری هم متعلق به عرق و چای و دم‌نوش است.
امیدوارم که اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم با نظر دهی و امتیازدهی مارو از کیفیت مطالب آگاه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه محصولات ارگانیک آشا مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات در مورد محصولات ارگانیک می‌توانید با شماره  09120038341 مشاور فروشگاه ارگانیک آشا تماس بگیرید یا از طریق تلگرام، اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه محصولات ارگانیگ
فروشگاه محصولات ارگانیگ
محصولات ارگانیک
فروشگاه محصولات ارگانیگ

منابع اطلاعات ?:

– ریزش مو
– ۲۱ علت ریزش مو
– درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو
– ۲۱ روش طبیعی برای درمان ریزش مو یا آلوپسی
– ۱۱ درمان خانگی موثر برای جلوگیری از ریزش مو
– ۱۰ خاصیت چای سبز
– ۱۲ خاصیت حنا برای پوست و مو
– خواص دارویی مورد

دسته بندی ریزش مو
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

22 پاسخ به “درمان ریزش مو با گیاهان دارویی”

    1. درود به شما
      این عصاره ها تمام مواد مغذی مورد نیاز مو رو داره و اگر ریزش مو بر اثر کمبود مواد مغذی باشه ۱۰۰ درصد ریزش مو قطع میشه

  1. سلام من مورد و رزماری رو بیشتر شنیدم برای ریزش مو، چای سبز هم مواقعا جواب می ده؟

    1. درود به شما وقت شما بخیر و شادی
      عصاره چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هست و میتونه بسیار مفید و موثر واقع بشه برای شما.

  2. سلام من دیگه راهی نمونده که نرفته باشم ۶ ماه امپول بیوتین زدم طب سنتی مثل اب پیاز استفاده کردم تمام آزمایشات کبد چرب و هورمون انجام دادم هیج مشکلی نداشتم قرص اهن هم مصرف میکنم ولی ریزش مو شدید دارم .این عصاره ها می تونه کمکم کنه واقعا؟

    1. درود به شما
      نمیتونم با قطعیت بگم ولی شما که این همه راه تست کردید
      یبارم که شده عصاره های خالص این گیاه هارو تست کنید و نتیجش رو ببینید. مطمئن باشید پشیمون نمیشید.

    1. درود به شما
      در هفته اول باید ریزش موی سر شما کلا متوقف بشه ولی شما باید ادامه بدین تا تمون شدن عصاره ها تا دوره درمان رو کامل کامل کنید.

    1. درود به شما
      چه داروهایی مدنظر شما هست؟؟
      بله یک سری از داروهای شیمیایی باعث ریزش مو می شوند

  3. حین درمان ایا رژیم غذایی خاصی هم هست که باید رعایت کنیم تا بهتر نتیجه بده یا خیر؟

    1. درود به شما
      خیر نیاز به هیچ رژیم خاصی نیست..شما کافیه فقط بصورت منظم ازین عصاره ها استفاده کنیدو به نتیجه دلخواهتون برسید.

    1. درود به شما وقت شما بخیر و شادی
      نمیشه در این مورد اظهار نظر کرد
      باید بصورت تجربی استفاده شود و امکان درمان را بررسی کرد.
      شما میتونید برای یک بارهم که شده تست کنید.

    1. درود به شما وقت شما بخیر و شادی
      فک میکنم اگه مقاله رو کامل مطالعه کرده باشید به جواب تمام سوال هاتون برسید.
      بله اگه شما طبق بروشور علمی این عصاره هارو استفاده کنید به نتیجه دلخواه و مطلوب خواهید رسید و ریزش موی شما متوقف خواهد شد.

  4. سلام ببخشید من حدود دو ساله موهام ریزش پیدا کرده و رشدش متوقف شده و موهای سرم خشک ونازک واز ریشه خیلی ضعیف شده خیلی کم پشت شده به نظرتون با این عصاره های گیاهی مشکل منم حل می شه؟

    1. درود به شما وقت شما بخیر و شادی
      شما ابتدا باید ریزش موی خودتون رو برطرف کنید بعدش برید سراغ درمان و رویش مجدد مو..
      این عصاره ها خالص بوده، با استفاده دقیق و منظم طبق بروشور علمی و دستورالعمل های ذکر شده میتونید یه نتیجه خیلی خوب بگیرید.
      تمام شامپوهای خاص و گرون قیمت حاوی مقدار زیادی عصاره هست، مصرف مستقیم عصاره بالاترین بازدهی رو برای شما به ارمغان میاره و شمارو به نتیجه دلخواهتون میرسونه.

    1. درود برشما
      باید ابتدا بررسی کنید ببینید میتونید عاملش رو تشخیص بدید یا خیر
      چون عامل ریزش اگر مشخص شود به راحتی قابلیت درمان و کنترل دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp